1. Wstęp Angrathar to gildia znajdująca się na prywatnym serwerze Nexus po stronie Hordy. Zasadniczym celem powstania gildii było skupienie graczy, którzy poprzez współpracę i wzajemną pomoc chcieli poznawać wspaniały świat gry World of Warcraft a dodatkowo nawiązywać kontakty z coraz większą rzeszą graczy. Pamiętajmy, że WoW to tylko gra i powinniśmy cieszyć się dobrą zabawą i rozrywką, nie utrudniając gry innym. Angratharczyk zawsze podają pomocną dłoń przyjaciołom potrzebującym pomocy i wspierają się wzajemnie w trudnych sytuacjach.
2. Zasady ogólne. - Guild Master to jeden z założycieli gildii i osoba nią zarządzająca. Podejmuje wszystkie decyzje dotyczące spraw gildii. Ma decydujące zdanie w sytuacjach spornych oraz nie regulowanych przez niniejszy regulamin. Jego zdanie jest niepodważalne i nie podlega dyskusji. -Niezależnie od aktualnej rangi w gildii pozostałym jej założycielom należy się szacunek a ich zdanie ma przeważający wpływ na decyzje podejmowane przez Guild Mastera. - W razie nieobecności Guild Mastera jego rolę przejmują Oficerowie. - Każdy członek gildii powyżej rangi Wtajemniczony powinien posiadać konto na gildyjnym forum i odwiedzać je co najmniej raz w tygodniu. - Wszystkich członków Angatharu cechuje kultura osobista zarówno wewnątrz gildii jak i poza nią. - Angratharczyk zachowuje się z godnością, dbając o dobre imię i wizerunek gildii (nie żebrze, gra fair play, postępuje zgodnie z regulaminem serwera).
3. Guild chat - Na chacie nie przeklinamy, nie obrażamy innych graczy, nie załatwiamy spraw prywatnych. - Nie mieszamy całej gildii do naszych porachunków, kłótni i prywatnych sporów. - Nie spamujemy. - Nie rozmawiamy o bugowaniu. - Karą za nieprzestrzeganie wyżej wymienionych punktów regulaminu dotyczących chatu jest degradacja, mute, w skrajnym przypadku wydalenie z gildii. - W szczególności używamy kanału gildyjnego do:
* zgłaszania pytań związanych z grą * ogłaszania istotnych informacji związanych z gildią * informacji na temat organizowanych rajdów * ogólnych rozmów związanych z gildią i jej funkcjonowaniem * zgłaszania próśb o pomoc w questach (unikamy próśb w rodzaju "proszę, zabijcie alucha...") * zgłaszania próśb o pomoc pieniężną.
- Jeżeli na kanale gildyjnym trwa ważna rozmowa (w szczególności, kiedy wypowiadają się oficerowie), uszanuj to proszę i nie zajmuj niepotrzebnie kanału.
4. Rekrutacja - Możliwość rekrutacji posiadają Oficerowie - Do gildii przyjmujemy ludzi a nie ich postacie w grze - Każdy gracz ma prawo posiadać więcej niż jedną postać pod warunkiem wskazania która to main a które są altami. - Rekrutujemy postacie od 50 lvlu, chyba że jest to alt któregoś Angratharczyka wtedy nie ma limitu. - Postać mająca mniejszy niż 50 lvl może być przyjęta do gildii za zgodą Oficera zajmującego się rekrutacją. - Przyjętej postaci należy napisać w Notce Oficerskiej datę dodania oraz nick tego kto przyjął. Jeśli nie mamy możliwości edytować Oficerskiej Notki wówczas należy zgłosić taką konieczność Oficerowi, bądź w skrajnym przypadku wpisać informację w Notce Ogólnej.
5. Aktywność i nieobecności - Członek wybierający się na dłuższy urlop zobowiązany jest powiadomić o tym któregoś z Oficerów i zadbać by w jego Notce pojawiła się informacja o planowanym czasie nieaktywności. - Członek, który bez powiadomienia jest nieobecny w gildii ponad 14 dni zostaje zdegradowany do rangi karnej z możliwością przywrócenia rangi kiedy wznowi aktywność w grze. - Członek, który bez powiadomienia jest nieobecny w gildii ponad 21 dni zostaje usunięty z gildii z możliwością powrotu kiedy wznowi aktywność.
6. Bank gildyjny - Gildyjnym bankiem zarządza wyznaczony do tego celu Oficer zwany dalej Bankierem i to oni podejmują decyzje dotyczące banku. - Bankowe Taby podzielone są według kategorii – itemy wrzucamy tam, gdzie ich miejsce. - Poziom dostępu do banku określony jest przez aktualną rangę w hierarchii gildii. - Dzienne limity ustalają Bankierzy w porozumieniu z Guild Masterem. - Z powodu zabezpieczenia banku przed kradzieżami członkowie o rangach Aspirant oraz Nowicjusz nie mają bezpośredniego dostępu do składowanej gotówki. W takim przypadku o pożyczkę należy wnioskować u jednego z Bankierów. - Pieniądze z banku można wybierać w sytuacji nagłej potrzeby, kiedy nie jest możliwe pozyskanie ich w żaden inny sposób. - Pożyczone z banku pieniądze staramy się w miarę możliwości zwrócić. - Itemy wybieramy tylko wtedy kiedy zamierzamy z nich korzystać, w żadnym wypadku na sprzedaż w celu pozyskania dla siebie gotówki. - Każdy wkład jest dobrowolny i nie wymuszony. - Do banku wrzucamy itemy, które mogą być przydatne dla pozostałych członków gildii. - Każda próba manipulacji przy banku wiążąca się z pozyskiwaniem większej niż określona rangą dzienna ilość gotówki/itemów wiąże się z natychmiastowym obniżeniem rangi do poziomu rangi karnej Czarna Owca a nawet wydaleniem z gildii bez możliwości powrotu. - Co pewien czas Oficer zajmujący się bankiem sprawdza porządek, przeznaczając na sprzedaż bądź Disenchanting bezużyteczne przedmioty. Pieniądze i materiały w ten sposób pozyskane trafiają do banku.
7. Rajdy - Rajdy gildyjne organizują i prowadzą wyznaczeni Oficerowie, zwani dalej Liderami (Zapisywane w Group Calendar) - Ostateczny skład na raid ustala Lider - Jeśli zgłaszamy się do rajdu staramy się zostać na nim do końca, opuszczanie rajdu bez ważnej przyczyny nie jest mile widziane. - Jeśli organizowany jest raid po konkretny item dla konkretnej osoby uszanuj to i spasuj, w przeciwnym wypadku nie bierz udziału w rajdzie. - Sytuacje zabronione na gildyjnym rajdzie:
* długie, nieuzasadnione AFKi * brak komunikacji * nie wykonywanie poleceń Lidera * atakowanie wcześniej niż tank * świadome agrowanie nie wskazanych przez Lidera mobów * bezwzględnie zabronione jest ninjowanie, dotyczy to również rajdów poza gildyjnych * rozpraszanie innych graczy * rolowanie for fun itemów które już posiadamy
8. Odejścia i powroty - Jeśli ktoś po raz pierwszy wyraża chęć powrotu z innej gildii do Angratharu może być ponownie przyjęty (lub nie) za porozumieniem członków gildii. - Jeśli osoba z punktu wyżej ponownie opuści gildię - traci zaufanie i możliwość powrotu.
9. Rangi - Przydzielaniem rang zajmują się wyznaczeni Oficerowie. - Poszczególne rangi wraz z wymaganiami:
Aspirant, to ranga podstawowa przydzielana na okres próbny zaraz po przyjęciu postaci do gildii
Nowicjusz, wymagania:
> co najmniej 7 dni aktywności w gildii
Wtajemniczony, wymagania:
> ranga Nowicjusz > co najmniej 14 dni aktywności w gildii
Weteran, wymagania:
> ranga Wtajemniczony > co najmniej 30 dni aktywności w gildii > 80 level > zauważalna praca na rzecz gildii, pomoc niesiona innym > dobra opinia wśród członków gildii
Ranga specjalna Pancernik, wymagania:
> ranga Weteran > aktywna obecność na gildyjnych rajdach > Uncritable (540 def) > wskazana większa ilość staminy (Dobre Dodge/Parry/Block)
Ranga specjalna Ponury Żniwiarz, wymagania:
> ranga Weteran > aktywna obecność na gildyjnych rajdach > dobre wyniki w „DPS meterze”
Ranga specjalna Doktor Anatomii, wymagania:
> ranga Weteran > aktywna obecność na gildyjnych rajdach > 2000+ Bonus Healing > dobre wyniki w „HPS meterze”
Oficer, wymagania:
> zapotrzebowanie > ranga Weteran
Nowego Oficera promuje Guild Master w porozumieniu z pozostałymi Oficerami.
Czarna owca – ranga karna - wymagane ostrzeżenie przed zdegradowaniem możliwe przyczyny:
> wulgaryzmy > obrażanie innych > ninja looting > ”skrajny debilizm” > bugowanie.
10. O dokumencie - W razie konieczności regulamin może ulec zmianie o czym członkowie gildii zostaną niezwłocznie poinformowani. - Regulamin obowiązuje od dnia 1.10.2010
|