Angrathar na zawsze
1. Wstęp
Angrathar to gildia znajdująca się na prywatnym serwerze Nexus po stronie Hordy. Zasadniczym celem powstania gildii było skupienie graczy, którzy poprzez współpracę i wzajemną pomoc chcieli poznawać wspaniały świat gry World of Warcraft a dodatkowo nawiązywać kontakty z coraz większą rzeszą graczy.
Pamiętajmy, że WoW to tylko gra i powinniśmy cieszyć się dobrą zabawą i rozrywką, nie utrudniając gry innym.
Angratharczyk zawsze podają pomocną dłoń przyjaciołom potrzebującym pomocy i wspierają się wzajemnie w trudnych sytuacjach.
2. Zasady ogólne.
- Guild Master to jeden z założycieli gildii i osoba nią zarządzająca. Podejmuje wszystkie decyzje dotyczące spraw gildii. Ma decydujące zdanie w sytuacjach spornych oraz nie regulowanych przez niniejszy regulamin. Jego zdanie jest niepodważalne i nie podlega dyskusji.
-Niezależnie od aktualnej rangi w gildii pozostałym jej założycielom należy się szacunek a ich zdanie ma przeważający wpływ na decyzje podejmowane przez Guild Mastera.
- W razie nieobecności Guild Mastera jego rolę przejmują Oficerowie.
- Każdy członek gildii powyżej rangi Wtajemniczony powinien posiadać konto na gildyjnym forum i odwiedzać je co najmniej raz w tygodniu.
- Wszystkich członków Angatharu cechuje kultura osobista zarówno wewnątrz gildii jak i poza nią.
- Angratharczyk zachowuje się z godnością, dbając o dobre imię i wizerunek gildii (nie żebrze, gra fair play, postępuje zgodnie z regulaminem serwera).
3. Guild chat
- Na chacie nie przeklinamy, nie obrażamy innych graczy, nie załatwiamy spraw prywatnych.
- Nie mieszamy całej gildii do naszych porachunków, kłótni i prywatnych sporów.
- Nie spamujemy.
- Nie rozmawiamy o bugowaniu.
- Karą za nieprzestrzeganie wyżej wymienionych punktów regulaminu dotyczących chatu jest degradacja, mute, w skrajnym przypadku wydalenie z gildii.
- W szczególności używamy kanału gildyjnego do:
* zgłaszania pytań związanych z grą
* ogłaszania istotnych informacji związanych z gildią
* informacji na temat organizowanych rajdów
* ogólnych rozmów związanych z gildią i jej funkcjonowaniem
* zgłaszania próśb o pomoc w questach (unikamy próśb w rodzaju "proszę, zabijcie alucha...")
* zgłaszania próśb o pomoc pieniężną.
- Jeżeli na kanale gildyjnym trwa ważna rozmowa (w szczególności, kiedy wypowiadają się oficerowie), uszanuj to proszę i nie zajmuj niepotrzebnie kanału.
4. Rekrutacja
- Możliwość rekrutacji posiadają Oficerowie
- Do gildii przyjmujemy ludzi a nie ich postacie w grze
- Każdy gracz ma prawo posiadać więcej niż jedną postać pod warunkiem wskazania która to main a które są altami.
- Rekrutujemy postacie od 50 lvlu, chyba że jest to alt któregoś Angratharczyka wtedy nie ma limitu.
- Postać mająca mniejszy niż 50 lvl może być przyjęta do gildii za zgodą Oficera zajmującego się rekrutacją.
- Przyjętej postaci należy napisać w Notce Oficerskiej datę dodania oraz nick tego kto przyjął. Jeśli nie mamy możliwości edytować Oficerskiej Notki wówczas należy zgłosić taką konieczność Oficerowi, bądź w skrajnym przypadku wpisać informację w Notce Ogólnej.
5. Aktywność i nieobecności
- Członek wybierający się na dłuższy urlop zobowiązany jest powiadomić o tym któregoś z Oficerów i zadbać by w jego Notce pojawiła się informacja o planowanym czasie nieaktywności.
- Członek, który bez powiadomienia jest nieobecny w gildii ponad 14 dni zostaje zdegradowany do rangi karnej z możliwością przywrócenia rangi kiedy wznowi aktywność w grze.
- Członek, który bez powiadomienia jest nieobecny w gildii ponad 21 dni zostaje usunięty z gildii z możliwością powrotu kiedy wznowi aktywność.
6. Bank gildyjny
- Gildyjnym bankiem zarządza wyznaczony do tego celu Oficer zwany dalej Bankierem i to oni podejmują decyzje dotyczące banku.
- Bankowe Taby podzielone są według kategorii – itemy wrzucamy tam, gdzie ich miejsce.
- Poziom dostępu do banku określony jest przez aktualną rangę w hierarchii gildii.
- Dzienne limity ustalają Bankierzy w porozumieniu z Guild Masterem.
- Z powodu zabezpieczenia banku przed kradzieżami członkowie o rangach Aspirant oraz Nowicjusz nie mają bezpośredniego dostępu do składowanej gotówki.
W takim przypadku o pożyczkę należy wnioskować u jednego z Bankierów.
- Pieniądze z banku można wybierać w sytuacji nagłej potrzeby, kiedy nie jest możliwe pozyskanie ich w żaden inny sposób.
- Pożyczone z banku pieniądze staramy się w miarę możliwości zwrócić.
- Itemy wybieramy tylko wtedy kiedy zamierzamy z nich korzystać, w żadnym wypadku na sprzedaż w celu pozyskania dla siebie gotówki.
- Każdy wkład jest dobrowolny i nie wymuszony.
- Do banku wrzucamy itemy, które mogą być przydatne dla pozostałych członków gildii.
- Każda próba manipulacji przy banku wiążąca się z pozyskiwaniem większej niż określona rangą dzienna ilość gotówki/itemów wiąże się z natychmiastowym obniżeniem rangi do poziomu rangi karnej Czarna Owca a nawet wydaleniem z gildii bez możliwości powrotu.
- Co pewien czas Oficer zajmujący się bankiem sprawdza porządek, przeznaczając na sprzedaż bądź Disenchanting bezużyteczne przedmioty. Pieniądze i materiały w ten sposób pozyskane trafiają do banku.
7. Rajdy
- Rajdy gildyjne organizują i prowadzą wyznaczeni Oficerowie, zwani dalej Liderami (Zapisywane w Group Calendar)
- Ostateczny skład na raid ustala Lider
- Jeśli zgłaszamy się do rajdu staramy się zostać na nim do końca, opuszczanie rajdu bez ważnej przyczyny nie jest mile widziane.
- Jeśli organizowany jest raid po konkretny item dla konkretnej osoby uszanuj to i spasuj, w przeciwnym wypadku nie bierz udziału w rajdzie.
- Sytuacje zabronione na gildyjnym rajdzie:
* długie, nieuzasadnione AFKi
* brak komunikacji
* nie wykonywanie poleceń Lidera
* atakowanie wcześniej niż tank
* świadome agrowanie nie wskazanych przez Lidera mobów
* bezwzględnie zabronione jest ninjowanie, dotyczy to również rajdów poza gildyjnych
* rozpraszanie innych graczy
* rolowanie for fun itemów które już posiadamy
8. Odejścia i powroty
- Jeśli ktoś po raz pierwszy wyraża chęć powrotu z innej gildii do Angratharu może być ponownie przyjęty (lub nie) za porozumieniem członków gildii.
- Jeśli osoba z punktu wyżej ponownie opuści gildię - traci zaufanie i możliwość powrotu.
9. Rangi
- Przydzielaniem rang zajmują się wyznaczeni Oficerowie.
- Poszczególne rangi wraz z wymaganiami:
Aspirant, to ranga podstawowa przydzielana na okres próbny zaraz po przyjęciu postaci do gildii
Nowicjusz, wymagania:
> co najmniej 7 dni aktywności w gildii
Wtajemniczony, wymagania:
> ranga Nowicjusz
> co najmniej 14 dni aktywności w gildii
Weteran, wymagania:
> ranga Wtajemniczony
> co najmniej 30 dni aktywności w gildii
> 80 level
> zauważalna praca na rzecz gildii, pomoc niesiona innym
> dobra opinia wśród członków gildii
Ranga specjalna Pancernik, wymagania:
> ranga Weteran
> aktywna obecność na gildyjnych rajdach
> Uncritable (540 def)
> wskazana większa ilość staminy (Dobre Dodge/Parry/Block)
Ranga specjalna Ponury Żniwiarz, wymagania:
> ranga Weteran
> aktywna obecność na gildyjnych rajdach
> dobre wyniki w „DPS meterze”
Ranga specjalna Doktor Anatomii, wymagania:
> ranga Weteran
> aktywna obecność na gildyjnych rajdach
> 2000+ Bonus Healing
> dobre wyniki w „HPS meterze”
Oficer, wymagania:
> zapotrzebowanie
> ranga Weteran
Nowego Oficera promuje Guild Master w porozumieniu z pozostałymi Oficerami.
Czarna owca – ranga karna - wymagane ostrzeżenie przed zdegradowaniem
możliwe przyczyny:
> wulgaryzmy
> obrażanie innych
> ninja looting
> ”skrajny debilizm”
> bugowanie.
10. O dokumencie
- W razie konieczności regulamin może ulec zmianie o czym członkowie gildii zostaną niezwłocznie poinformowani.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1.10.2010
Offline